Primitive Gym

In by Odine van den Broeke

Primitive Gym Harderwijk gaat terug naar de basis, functioneel trainen, waar ons lichaam voor ontworpen is, namelijk: duwen, trekken, klimmen, springen, optillen, weggooien, dansen, rennen, plezier maken en ga zo maar door! Ons doel is een sportschool neer te zetten met een lage drempel! Waar plezier gemaakt wordt en serieus getraind wordt om de beste versie van jezelf te worden!

Ons aanbod:

  • Obstacle training
  • Ninja Training
  • BBB Circuit
  • Primitive Fitness

Primitive Fitness

Primitive Fitness is een HIIT workout(High Intensity Interval Training). Bij een HIIT workout worden korte intensieve oefeningen afgewisseld met minder intensieve oefeningen of een korte pauze. Doordat de workout zo intensief is, verbrand je niet alleen tijdens de workout, maar ook tot meer dan 24 uur na de training vet!

Maar er is meer! Naast vetverbranding zal je al snel merken dat je veel sterker wordt en daarbij een strakker en gespierder lichaam zult krijgen. Ook zal je uithoudingsvermogen toenemen, je word flexibeler, je verbeterd je coördinatie, je conditie vliegt vooruit en naast dit alles zal je je waarschijnlijk stukken beter gaan voelen! En zeg nou zelf, wat is er belangrijker dan hoe jij in je vel zit?

Iedereen kan mee doen aan Primitive Fitness! Omdat we trainen met het eigen lichaam (+ een aantal uitdagende attributen) en niet met gigantische halterstangen zal de kans op blessures flink afnemen!

Ook zullen we bij Primitive Fitness niet REPbased trainen, dat wil zeggen dat je nooit perse een aantal herhalingen moet halen! Je doet de oefeningen op je eigen tempo en met de door jou gekozen weerstand!

BBB-Circuit

De 3 B’s staan voor Benen, Billen en Buik. Voor veel mensen vormen dit de specifieke probleemgebieden als het gaat om vetverbranding en spierversteviging. 

BBB is dan ook een spierverstevigende en houdingverbeterende workout. BBB circuit is een HIIT training maar minder intensief dan bijvoorbeeld Primitive Fitness.  BBB circuit is vooral gericht is op het verhogen van de spanning in uw spieren.

Circuit?

Elke training wordt een circuit bekend gemaakt. Dit is een opeenvolging van een aantal verschillende oefeningen.Deze oefeningen vormen samen een ronde, deze ronde zal een aantal keer worden herhaald. De lengte, intensiteit en het aantal herhalingen zal steeds weer anders zijn! BBB circuit is geschikt voor iedereen. Mannen en vrouwen van alle leeftijden zijn van harte welkom.

Primitive Outdoor

Geen zin om binnen te trainen? Niet bang om vies, koud en nat te worden Klaar voor de strijd met de elementen en jezelf? Wees dan welkom bij Primitive Outdoor! Onze Outdoor training is voortgekomen vanuit Primitive Fitness, onze geliefde binnentrainingen! We werken Buiten op een locatie vlakbij de gym. Zon, regen, wind, hagel of sneeuw we gaan door!

Hoe zien de trainingen eruit?

Primitive Outdoor is elke keer anders, we werken met tijdsintervallen, op herhalingen, op het tempo van 1 persoon enz. We trainen in grote groepen, kleine groepen, met zijn tweeën en ga zo maar door! Geen training is hetzelfde! Bij Primitive Outdoor zullen we trainen met het eigen lichaamsgewicht en veel verschillende attributen. Omdat het buiten is hebben we natuurlijk veel meer ruimte, ruimte voor nog gekkere en slopende oefeningen!

Door Primitive Outdoor verbeter je je uithoudingsvermogen, kracht, snelheid, en coördinatie. Daarnaast zul je snel vet verbranden en je stukken beter gaan voelen door een flinke dosis frisse buitenlucht.

Ben jij dol op de buitenlucht en drijf jij jezelf tot het uiterste?

Obstacle Training

Ook op zaterdagochtend vanaf 09:00 zijn we actief bezig!  Op zaterdag richten we ons vooral op Obstacle runs!

In het seizoen zijn we 1 keer per maand met een groep te vinden bij Flevonice in Biddinghuizen. Daar is een vaste modderbaan waar je je skills kan testen voor het echte werk, zoals MudMasters, Strongviking en andere runs! Als we niet bij Flevonice zijn spreken we ergens anders af, vaak is de locatie het Beekhuizerzand tussen Harderwijk en Hierden! Hier ligt de focus vooral op de combinatie tussen Hardlopen en spierkracht.

Je kunt bijvoorbeeld in een loopcircuit terecht komen, waar je steeds na een vast aantal meters (of seconden) jezelf weer moet pushen om die killing oefeningen eruit te persen!

Kom een keer langs voor vrijblijvende proefles of bezoek onze website.

 

Deel deze locatie