Kledingmerk Ref17 te koop bij Sportaneous NL - Sports platform

Interview met de oprichters van het sociale kledingmerk REF17

Adopted By

In Business, People, Products by Sportaneous

Interview met de oprichters en ondernemers Ferhat Yildirim en Dunya Arslan.  Zij startte onlangs het duurzame kledingmerk Ref17. Ferhat & Dunya vertellen in het interview over het ontstaan van het sociale merk, hun strategie en ambities. Gedrevenheid, passie en actiegerichtheid. Een duidelijk initiatief met het onderliggend adagium: niet morgen, maar vandaag!  Zij praten (nog enigszins onbewust) over het neerzetten van een purpose brand.  Yildirim en Dunya doen dit gewoon, omdat zij letterlijk ‘iets’ willen kunnen blijven doen aan de omstandigheden van vluchtelingen. Een sociaal merk, zonder green washing that is! Tuurlijk wel met een winstoogmerk, maar dan in balans: non-excessief dus. #zokanhetook

REF17 – Duurzaam en Sociaal. 

Bij dit duurzame kledingmerk staan de vluchtelingen in Europa centraal. De inspiratiebron is als zodanig terug te vinden in het merk en stamt af van het Engelse woord REFUGEES. Met de koppeling aan het geboortejaar van het idee (2017), is de merknaam ontstaan. Een subtiel doch herkenbaar kernmerk:  elk kledingartikel bevat een zichtbaar klein oranje label dat symbool staat voor de reddingsvesten die mensen bij de oversteek dragen. De kleding zelf is gemaakt van 100% biologisch katoen, omdat duurzaamheid een ‘must’ is natuurlijk.

#PeoplePlanetProfit. #doehetanders #zokanhetook #duurzaam #sportaneousNL

Support Them.

We like their message! Sportaneous biedt onze content lovers Ref17 aan met 10% discount. Be cool & support! Geïnteresseerd? Check hierREF17,  a social brand | Check hier voor special Sportaneous pricing en lees meer over het merk!

Insiders on-the-side info…

Leuk weetje! Als fervent hiphop lover heeft Dunya Arslan jaren geleden een van de video’s (check hier) geschoten van de Engelstalige jazzy electronic HipHop band The Proov. Zo ondersteunde zij het muziekbereik van de muziekgroep. Sven Willemsen (Gumshoe), eigenaar van Sportaneous, was destijds MC, manager en met Improovment Records het label van The Proov. The Proov is zowel op CMC records – dat in die tijd ook het label van de Postmen was – als Improovment records / Rushhour uitgekomen. Zij speelden op festivals als Lowlands, North Sea Jazz en podia als Paradiso en Melkweg en werden gesponsord door o.a. Nike, NikeSB & Carhartt. Nu, jaren later, support Sportaneous Dunya’s social brand Ref17.

…Wellicht komt er nog wel een sportieve Ref17 x Sportaneous lijn met de Native Tongues vroege ’90ties hiphop als een driver en  inspiratiebron voor de creativiteit (?) #Whynot?

#helpinghands #reciprociteit #creativityrules #onelove #streetart #streetstyle #hiphop

Meer laden +