View Post

‘Nichesporter’ als vaandeldrager: marketing tools maken het mogelijk

In Business, Geen categorie, Nieuws, Sports by Sportaneous

Op het succes van een topsporter kunnen bedrijven goed meeliften. Middels sponsorcontracten draagt de topsporter het logo of de naam van het bedrijf of zijn of haar tenue of materialen. Dit bezorgt het bedrijf over het algemeen de nodige naamsbekendheid. Helemaal wanneer de topsporter meedoet aan evenementen die miljoenen kijkers trekken. Maar naast de populaire NL sporten zoals voetbal en schaatsen zijn er nog veel meer sporten, ook wel nichesporten genoemd. Deze sporten trekken over het algemeen minder kijkers. Je zou dan ook kunnen denken dat daar niet veel te halen valt op het gebied van marketing. Toch liggen er veel kansen in deze tak van sport. Lange leve de nieuwe marketing tools.  Mediahelden Terwijl Sven Kramer zijn 10 kilometer …

View Post

Interview met de oprichters van het sociale kledingmerk REF17

In Business, People, Products by Sportaneous

Interview met de oprichters en ondernemers Ferhat Yildirim en Dunya Arslan.  Zij startte onlangs het duurzame kledingmerk Ref17. Ferhat & Dunya vertellen in het interview over het ontstaan van het sociale merk, hun strategie en ambities. Gedrevenheid, passie en actiegerichtheid. Een duidelijk initiatief met het onderliggend adagium: niet morgen, maar vandaag!  Zij praten (nog enigszins onbewust) over het neerzetten van een purpose brand.  Yildirim en Dunya doen dit gewoon, omdat zij letterlijk ‘iets’ willen kunnen blijven doen aan de omstandigheden van vluchtelingen. Een sociaal merk, zonder green washing that is! Tuurlijk wel met een winstoogmerk, maar dan in balans: non-excessief dus. #zokanhetook REF17 – Duurzaam en Sociaal.  Bij dit duurzame kledingmerk staan de vluchtelingen in Europa centraal. De inspiratiebron is als zodanig terug te vinden …

View Post

DNA analyse voor optimale gezondheid: Sander Bast over Analyse Me

In Business, Health by Sven Willemsen

Do It Yourself (DIY) biohacking (al dan niet met coaching) of  body engineering met persoonlijke sport- en voedingsprogramma’s, het heeft allemaal te maken met de ultieme kennis van en over ons lijf. Het optimaliseren van onze gezondheid en ons lichamelijk kunnen aan de hand van kennis is een snel ontwikkelde trend. En die trend, in navolging van topsporters, is nu al niet meer weg te denken in daily life! In toenemende mate zien wij dan ook tailor-made programma’s, die gericht zijn op het behalen van persoonlijke doelen. Denk hierbij aan life style verandering, afvallen (obesitas) of de voorbereiding op serieuze uitdagingen voor geest en lichaam. Een van de nieuwe opkomende startup bedrijven in deze snelgroeiende  ‘personalised health and nutrition’ branche is het bedrijf ‘Analyse …

View Post

Sports-tech partner Endrse zoekt stagiaires

In Business, Geen categorie by Sven Willemsen

Sportaneous werkt sindskort nauw samen met sports-tech company partner -> Endrse (Utrecht). Wij analyseren met de tool de mediawaarde van onze atleten en het doelgroepprofiel van de volgers van onze sporters (influencers). Wij zien graag dat meer atleten en agencies deze ‘tool’ gaan ontdekken en gebruiken, want gericht data-driven marketing bedrijven is ‘key’. En jij kan Endrse – onze disruptive sports-tech partner – helpen groeien! Zij zoeken stagiaires! Stage bij Endrse.com Wil je stage lopen bij een van de snelst upcoming sports-tech startups van Nederland? Wil jij een sport-tech tool voor sportatleten meehelpen groeien samen met enkele ervaren ondernemers? Twee keer yes? Ride with us! Endrse is per direct op zoek naar een enthousiaste, ondernemende marketing stagiair die snel van begrip …

View Post

Yenny Luu wereldkampioene kempo tekent bij Sportaneous

In Business, Martial Arts, Sports by Sven Willemsen

Speciale werknemer: a real champ!  Voormalig wereldkampioene Kempo Yenny Luu (BA) tekent contract bij  Sportaneous B.V. Martial Arts kampioene Sifu Yenny Luu (23) uit Harderwijk heeft zich al vanaf haar vroege jeugd bekwaamd in de vechtkunst Kempo, een van oorsprong Chinese vechtsport. Zij beoefent deze sport trouw bij Harderwijkse school Kempo Kuntao Long Fu Moon onder toeziend oog van stijlleider R.R. Kraft van Ermel. Van Ermel heeft over de jaren diverse internationale kampioenen voortgebracht, en een daarvan is Yenny Luu. Zij beheerst kempo – en in het bijzonder de vechtkunst – dusdanig goed dat zij ook wereldkampioen in alle categorieën in het kenpo-karate is geweest. Die prestatie is excellent te noemen, omdat zij in deze tak van sport als een buitenstaander geldt en destijds toesloeg …

View Post

Topsporters in een nichesport: wat houdt ze aan de top?

In Boulderen, Business, People, Sports by Sportaneous

Sportaneous geeft graag het woord aan de toppers in de nichesport. Wouter  Jongeneelen, trainer en coach van NL #1 boulderaar Vera Zijlstra en voormalig Bondscoach van het Nederlands klimteam geeft hier zijn visie over hoe toppers aan de top blijven binnen de nichesport.  Wouter Jongeneelen vertelt De vraag wat de exacte betekenis is van het begrip ’niche’ laat ik graag beantwoorden door marketeers Dat ben ik niet. Ik ben oud-topsporter en coach. Wat ik weet is dat nichesporten over het algemeen relatief kleine en minder bekende sporten zijn. Je ziet ze niet vaak op televisie en leest of hoort er weinig over, tenzij jezelf de desbetreffende sport beoefent. Hierdoor is het voor deze sporters vaak lastig om samenwerkingen aan te …

View Post

Eat Natural

In Business, Culture, Health by Odine van den Broeke

Op de markt is je Engelse pond een imperium waard! Twee Indiërs liepen op de markt in Londen, zegt de een tegen de ander: “ zullen we noten kopen?” Het zou het begin kunnen zijn van een flauwe mop, in dit geval kunnen we spreken van een fact. Twee Indiërs (geboren in de UK)  die samen studeerden liepen al een tijdje met de gedachte rond van het ontwikkelen een gezond tussendoortje. Letterlijk hebben ze samen een lokale Londense markt bezocht om daar noten en zaden te kopen om vervolgens op hun studentenkamer aan de slag te gaan met bakken van de ultieme reep. Nu twintig jaar verder is Eat Natural een premium brand die niet meer weg te denken is …

View Post

LOC7000, your festival heroes!

In Business, Culture, Events by Odine van den Broeke

Lochem, the city that never sleeps! Voor een triviant: Wat is de overeenkomst tussen de EO jongerendag,Defqon.1, Lowlands, North Sea Jazz en Lochem? (voor de zekerheid: Lochem is een stad(je) in de achterhoek) Naast het feit dat er ongetwijfeld inwoners uit Lochem tijdens deze events hun stad zullen representen, verder vrij weinig. LOC7000 Even terugkomend op het juiste antwoord inzake de triviantvraag, Lochem is de thuisbasis van LOC7000.Ruim 30 jaar ervaring gaat er schuil achter deze evenementenspecialisten. Met als resultaat dat zij als organisatie betrokken zijn bij ruim 150 evenementen. Dat ze in Lochem niet van stilzitten houden blijkt uit het feit dat ze de afgelopen jaren als organisatie zijn gegroeid in het aanbod van diensten. Het continue doorontwikkelen gericht …

View Post

Winst maken is 2016, zingeving rules!

In Business by Anique Wijnhoud

Zingeving? Organisaties kunnen er niet meer omheen Zingeving? Wat een zweverige term. Het is goed mogelijk dat het begrip deze associatie bij je oproept bij je. En toch kunnen organisaties er niet meer omheen. Sterker nog: organisaties die zingeving niet gaan inzetten, gaan het op deze veranderende arbeidsmarkt nog erg moeilijk krijgen. Veranderende economie Er is een evolutie gaande in het bedrijfsleven. Waar winst in de afgelopen tientallen jaren voorop stond, zal dit in de komende jaren steeds meer naar de achtergrond verdwijnen. In de nieuwe betekenis economie neemt het belang toe van de mate waarin een organisatie maatschappelijke en –individuele betekenis toevoegt. En dat dit weer winst oplevert, wordt snel duidelijk. Consumenten willen waarde Wat we zien is dat …

View Post

Van Oegstgeest naar Eindbaas!

In Business, Culture, People, Pickup by Odine van den Broeke

Elk goed verhaal begint met een fles wodka! De meeste dan, dit verhaal begint bij Oegstgeest. Ik herhaal Oegstgeest, een mooi pittoresk dorp onder de rook van Leiden. Volgens Wikipedia een dorp met veel bekende Nederlanders. Ik hoor jullie denken: “who cares?!” Niemand! Dus tot zover onze educatieve bijdrage op het gebied van topografie. Ooit woonde er ook een 13 jarige ventje die gek was op skateboarden. Enige probleem was dat er in Oegstgeest geen skatepark was. Het ventje kwam er achter dat een petitie indienen bij de gemeente,met daarop 250 handtekeningen, zijn ticket naar een eigen skatepark was. Dagenlang gingen het ventje met zijn opgetrommelde matties op jacht naar handtekeningen. Je raadt het al, niet veel later stond er …