View Post

Yenny Luu wereldkampioene kempo tekent bij Sportaneous

In Business, Sports by Sven Willemsen

Speciale werknemer: a real champ!  Voormalig wereldkampioene Kempo Yenny Luu (BA) tekent contract bij  Sportaneous B.V. Martial Arts kampioene Sifu Yenny Luu (23) uit Harderwijk heeft zich al vanaf haar vroege jeugd bekwaamd in de vechtkunst Kempo, een van oorsprong Chinese vechtsport. Zij beoefent deze sport trouw bij Harderwijkse school Kempo Kuntao Long Fu Moon onder toeziend oog van stijlleider R.R. Kraft van Ermel. Van Ermel heeft over de jaren diverse internationale kampioenen voortgebracht, en een daarvan is Yenny Luu. Zij beheerst kempo – en in het bijzonder de vechtkunst – dusdanig goed dat zij ook wereldkampioen in alle categorieën in het kenpo-karate is geweest. Die prestatie is excellent te noemen, omdat zij in deze tak van sport als een buitenstaander geldt en destijds toesloeg …

View Post

Topsporters in een nichesport: wat houdt ze aan de top?

In Boulderen, Business, People, Sports by Sportaneous

Sportaneous geeft graag het woord aan de toppers in de nichesport. Wouter  Jongeneelen, trainer en coach van NL #1 boulderaar Vera Zijlstra en voormalig Bondscoach van het Nederlands klimteam geeft hier zijn visie over hoe toppers aan de top blijven binnen de nichesport.  Wouter Jongeneelen vertelt De vraag wat de exacte betekenis is van het begrip ’niche’ laat ik graag beantwoorden door marketeers Dat ben ik niet. Ik ben oud-topsporter en coach. Wat ik weet is dat nichesporten over het algemeen relatief kleine en minder bekende sporten zijn. Je ziet ze niet vaak op televisie en leest of hoort er weinig over, tenzij jezelf de desbetreffende sport beoefent. Hierdoor is het voor deze sporters vaak lastig om samenwerkingen aan te …

View Post

Eat Natural

In Business, Culture, Health by Odine van den Broeke

Op de markt is je Engelse pond een imperium waard! Twee Indiërs liepen op de markt in Londen, zegt de een tegen de ander: “ zullen we noten kopen?” Het zou het begin kunnen zijn van een flauwe mop, in dit geval kunnen we spreken van een fact. Twee Indiërs (geboren in de UK)  die samen studeerden liepen al een tijdje met de gedachte rond van het ontwikkelen een gezond tussendoortje. Letterlijk hebben ze samen een lokale Londense markt bezocht om daar noten en zaden te kopen om vervolgens op hun studentenkamer aan de slag te gaan met bakken van de ultieme reep. Nu twintig jaar verder is Eat Natural een premium brand die niet meer weg te denken is …

View Post

LOC7000, your festival heroes!

In Business, Culture, Events by Odine van den Broeke

Lochem, the city that never sleeps! Voor een triviant: Wat is de overeenkomst tussen de EO jongerendag,Defqon.1, Lowlands, North Sea Jazz en Lochem? (voor de zekerheid: Lochem is een stad(je) in de achterhoek) Naast het feit dat er ongetwijfeld inwoners uit Lochem tijdens deze events hun stad zullen representen, verder vrij weinig. LOC7000 Even terugkomend op het juiste antwoord inzake de triviantvraag, Lochem is de thuisbasis van LOC7000.Ruim 30 jaar ervaring gaat er schuil achter deze evenementenspecialisten. Met als resultaat dat zij als organisatie betrokken zijn bij ruim 150 evenementen. Dat ze in Lochem niet van stilzitten houden blijkt uit het feit dat ze de afgelopen jaren als organisatie zijn gegroeid in het aanbod van diensten. Het continue doorontwikkelen gericht …

View Post

Winst maken is 2016, zingeving rules!

In Business by Anique Wijnhoud

Zingeving? Organisaties kunnen er niet meer omheen Zingeving? Wat een zweverige term. Het is goed mogelijk dat het begrip deze associatie bij je oproept bij je. En toch kunnen organisaties er niet meer omheen. Sterker nog: organisaties die zingeving niet gaan inzetten, gaan het op deze veranderende arbeidsmarkt nog erg moeilijk krijgen. Veranderende economie Er is een evolutie gaande in het bedrijfsleven. Waar winst in de afgelopen tientallen jaren voorop stond, zal dit in de komende jaren steeds meer naar de achtergrond verdwijnen. In de nieuwe betekenis economie neemt het belang toe van de mate waarin een organisatie maatschappelijke en –individuele betekenis toevoegt. En dat dit weer winst oplevert, wordt snel duidelijk. Consumenten willen waarde Wat we zien is dat …

View Post

Van Oegstgeest naar Eindbaas!

In Business, Culture, People, Pickup by Odine van den Broeke

Elk goed verhaal begint met een fles wodka! De meeste dan, dit verhaal begint bij Oegstgeest. Ik herhaal Oegstgeest, een mooi pittoresk dorp onder de rook van Leiden. Volgens Wikipedia een dorp met veel bekende Nederlanders. Ik hoor jullie denken: “who cares?!” Niemand! Dus tot zover onze educatieve bijdrage op het gebied van topografie. Ooit woonde er ook een 13 jarige ventje die gek was op skateboarden. Enige probleem was dat er in Oegstgeest geen skatepark was. Het ventje kwam er achter dat een petitie indienen bij de gemeente,met daarop 250 handtekeningen, zijn ticket naar een eigen skatepark was. Dagenlang gingen het ventje met zijn opgetrommelde matties op jacht naar handtekeningen. Je raadt het al, niet veel later stond er …

View Post

Bruggink en Rougoor: van sport naar business

In Business, Obstacle Run, People by Sven Willemsen

Te weinig mensen weten het: Jochem Bruggink (van Bruggink en Rougoor) is in zijn fanatieke Survival periode 8 keer Nederlands kampioen geweest. In your face, zeggen we dan. Zijn eigen piekmomenten liggen tegenwoordig overigens ergens anders: deadlines halen rondom het bouwen van obstakels en hindernissen. Niet zo maar een ‘bouwopdrachtje’, maar weldoordachte obstakels voor vooraanstaande, welbekende evenementen van onder andere Mudmasters, Strongmen Run en tot voor kort nog de NL Strong Viking Edities. Je kunt dus gerust stellen dat Bruggink en Rougoor hard aan de weg ‘timmeren’. Passie-gedreven Gegrepen door de technische uitdagingen van survival, begon Jochem al op jonge leeftijd aan de sport. Veel trainen, modderhappen en incasseren. En niet zonder verdiensten. Hij bleek een toptalentje te zijn die …

View Post

Happiness Does It! Medewerkers varen er wel bij

In Business, Health by Anique Wijnhoud

Happy medewerkers verzuimen niet! Dat werkstress de nummer 1 beroepsziekte is, is niets nieuws. Stress op het werk klinkt voor niemand onbekend in de oren. Bij een groot deel van de Nederlandse werknemers gaat het al een stap verder. Bijna één op de vier Nederlandse werknemers heeft het gevoel tegen een burn-out aan te lopen. Een behoorlijk aantal dat een beetje te weinig in de happiness modus zit, zullen we maar zeggen. En deze aantallen zijn nog nooit zo hoog geweest. Psychische klachten met veel ziekteverzuim als vervolg. Geld besteden aan dat wat je niet wil De kosten van psychisch verzuim zijn ontzettend hoog. Een gemiddelde verzuimdag kost per werknemer 250 euro. En daar komen de kosten voor vervanging en …

View Post

Bokito Works

In Business, Locations, People, Pickup, Sports by Sonny Brons

Gouden Oscar Stefan Groothuis, de man die internationaal jarenlang elke tegenstander pijn deed op de 1000 en 1500 meter. Of je nu een aanstormend talent of een gerenommeerde naam was, op het moment dat je bij de loting als tegenstander de naam Groothuis zag staan kon je strijdplan de prullenbak in. Je accepteert een rol als figurant in de Stefan Groothuis Show. De mooiste aflevering werd uitgezonden op 12 februari 2014, de Duitser Nico Ihle werd bereid gevonden om de bijrol van tegenstander te vervullen. De aflevering duurde slechts 1.08.39 min. Meer tijd had Bokito niet nodig om heel de wereld te laten zien dat hij werd bekroond met een gouden oscar voor beste mannelijke hoofdrol op de 1000 meter. …

View Post

Merkenbaar, creatieve zaken

In Business by Sportaneous

Merkenbaar Harderwijk Creatieve zaken. In een tijd waarin je binnen één uur drie offertes kunt uitvragen voor hetzelfde product of dienst, gaat creativiteit een steeds grotere rol spelen voor bedrijven om zichzelf te onderscheiden van de concurrentie. Zowel start-ups als gevestigde organisaties geven op verschillende manieren invulling aan creativiteit. Om erachter te komen wat dat inhoudt, komt in deze aflevering van ‘Fun in Bizz!’ het ondernemersduo van Merkenbaar aan het woord. Het is medio 2012 als Joost Scherpenzeel op het punt staat een opdracht van een internationale retailer binnen te halen voor zijn toenmalige werkgever. Door de tijdsdruk in de toenmalige organisatie ontstaat er een samenwerking met zijn directe collega Bennie Melissen. Hun gezamenlijke enthousiasme en gedrevenheid om het project …